Barriek 2025, sormen handiko Bizkaiko artista talentudun berriak

Kultura-nortasuna

Programaren hamargarren edizio honetan erakusketak egiteko foru-aretoan Bizkaiko Foru Aldundiaren beka jaso duten artisten lanak izango dira ikusgai, Leo Burge, María Muriedas, Ra Asensi, Mar de Dios, Amaia Molinet eta Maider Aldasororen lanekin. 

Foru Aldundiaren erakusketa aretoa plataforma ezin hobea da Bizkaiko Foru Aldundiaren Arte Sormenerako Beka jaso duten artisten sorkuntzak proiektatzeko.  

Barriek erakusketa zikloa urriaren 14tik aurrera aurkeztuko diren Leo Burgeren piezekin hasiko da eta hurrenez hurren gainerako aurkezpen indibidualak egingo dira Rekalde Aretoan. Erakusketak gutxi gorabehera bi hilabetean behin egingo dira.

Leo Burgeren erakusketaren ondoren (2025eko urriaren 14tik abenduaren 14ra), programazioari jarraipena emanez María Muriedas, 2025eko abenduaren 16tik 2026ko otsailaren 8ra; Ra Asensi, 2026ko otsailaren 10etik apirilaren 12ra; Mar de Dios, 2026ko apirilaren 14tik ekainaren 21era; Amaia Molinet, 2026ko ekainaren 23tik abuztuaren 30era; eta Maider Aldasororen, 2026ko irailaren 1etik azaroaren 2ra, erakusketak burutuko dira.

Gainera, artistekin batera  jarduera osagarriak, didaktikoak eta artisten tailerrak egingo dira, jendeak artistaren ezagutza pertsonala izan dezan, bai eta artistaren lanen gakoak eta interesa ezagutzeko topaketak ere.

Tailerrak antolatzen dira taldeentzat, irakasleentzat, ikasleentzat, familientzat eta adinekoentzat; era berean Rekalde Aretoko aldi baterako erakusketa guztietan bisita komentatuak egiten dira, sortzaileen ezagutzan, lanetan eta praktika artistikoetan sakontzeko aukera ematen dutenak.

Jarduera guztiak doakoak dira eta batzuetan beharrezkoa izaten da aldez aurretik izena ematea, eskuragarri dagoen lekua bete arte. Informazio gehiago jasotzeko eta erreserbak egiteko: 944068532 - salarekalde@bizkaia.eus

Barriek erakusketen programa:

2025eko urriaren 14tik abenduaren 14ra

LEO BURGE (Londres, 1991) Arte Ederrak ikasi zituen Euskal Herriko Unibertsitatearen (Bilbo) eta KABKn (Haga). Erakusketa banaka edo Metofam (2020) eta Petal-ekin (2018) batera erakutsi da Carreras Múgica galerian (Bilbo), Estructuras Constantes galerian  (2023) Jorge López galerian (Madril), Display Series III-n (2022) Bulegoa z/b-n (Bilbo).

Erakusketak eta egonaldiak burutu ditu KAMC Yokohama, Halfhouse, (Bartzelona) eta Bilbaoarte Fundazioan. Era berean modu kolektiboan esku hartu du  Koganecho Bazaar (2025), Sonic Fielding (2024) eta Bi Dos Two (2018) bezalako proiektuetan Azkuna Zentroan; ildo beretik, Gio Bat eta Kalostra proiektu iragankor entzutetsuetan parte hartu zuen (biak 2015ean). Bere testuak areto eta erakundeetarako argitaratu dira, hala nola Centro Centro, MUSAC, Racoon Projects eta Eremuak.

Artistak marrazkia, erliebea, eskultura exentua eta idazketaren eta horiek agertzen diren espazioen arteko zubi-lanak egiten ditu. Sarritan lerro finduak prozesatzen ditu altzairuzko eta karbonozko hagak, zintak eta testurak edo inprontak moztu eta birmoldatzean. Proiektu baten euskarriaren/azaleraren alderdia abiaburu gisa hartzen du, baita amaiera gisa ere, forma modu enpiriko eta fenomenologikoan aztertuz, eta, aldi berean, abstrakzioaren eta figurazioaren arteko mugak zalantzan jarriz. Literatura-saiakerak idatzi eta argitaratu ditu bere proiektuetarako eta kolaborazioetarako.

Blue Lines erakusketa errepaso bat da, gehienbat azken urteetan egindako marrazkiez osatzen dena. Ikasi, ondu, interpretatu eta asmatzen dituen hainbat metodo biltzen ditu. Askotan lanek oinarri eskultorikoa izaten dute, eta tolestura edo hedadura bat izaten dute irudikapen-planoan. Marrazkiaren bidez hainbat errealitate modulatu eta eraldatzen dira, hala nola estudioaren ingurunea, ametsen mundua edo objektuekiko (aulkiak, mahaiak, bizikletak, osagai mekanikoak) ideia finkoak, baita aireko paisaiak ere, portu-eremuak bezala.

2025eko abenduaren 16tik 2026ko otsailaren 8ra

MARIA MURIEDAS (Mungia, 1994) Arte Ederretan graduatu zen Euskal Herriko Unibertsitatean (2016), eta Arte Garaikide, Teknologiko eta Performatiboko masterra egin zuen Unibertsitate berean (2017). Gaur egun Eskultura, Arte eta Teknologia Saileko irakaslea da bertan.  Bere lan-ildoa argazkiaren eta mugimenduan dagoen irudiaren azterketan oinarritzen da. Egonaldi artistikoak egin ditu Renoko Euskal Ikasketen Zentroan (AEB, 2017) eta Youkobo Art Spacen (Tokio, 2018). Hainbat sari jaso ditu, hala nola Ertibil Bizkaia (2018) eta Getxoarte (2018).  Erakusketak egin ditu taldeka eta banaka besteak beste Kulturate (Arrasate, 2016), Romo Kultur Etxea (2018), Torrene Aretoa (Getxo, 2019), Bilboko Berreginen Museoa (2019) edo Studio D (Londres, 2024) bezalako espazioetan.

Erakusketa Sueño 1 proiektuaren agerraldia da. Amets partekatu batetik abiatuta  beste irudi batzuk amesten dira. Onirikoa partitura ireki bihurtzen da, azaleratzen eta desagertzen diren gorputzak, lekuak eta distirak gordetzen dituena. Mugimenduan dauden irudiak hedatzen dira, non eszenak eten eta zatikatzen diren, keinuak eten egiten diren eta kontenplazioak egunetik gauera garamatzan. Ametsetik haratago izan zitekeena. Aldi berean ikusten denetik harago dirauenari. Zer gertatu zen zaldiak joan zirenean? Eta gaua badator?

2026ko otsailaren 10etik apirilaren 12ra

RA ASENSIk (Bilbo, 1989) gorputzaren muga materialak zabaltzeko/esekitzeko   obrak sortzen ditu. Bere lanak, ekintzak eta esku-hartzeak hainbat espaziotan garatzen dira: V2 Unstable, 2025 (Rotterdam); Fran Reus Galeria, 2024 (Palma); Art House Foundation Studio D, 2024 (Londres); 019-Ghent, 2024 (Gante); Tabakalera, 2024 (Donostia); BAP, 2022 (Guggenheim Museoa, Bilbo).

A COBOL oraindik ere Ra Asensiren familiaren zati bat bizi den haran bereko kobaltozko meategi baten inguruan azaleratzen da. Proiektuak eskultura, bideoa eta performancea geologiarekin eta erauzketarekin elkartzen ditu memoriarekin dugun harremana zalantzan jartzen duen instalazio batean.

2026ko apirilaren 14tik ekainaren 21era

MAR DE DIOS (Barakaldo, 1992) Arte Ederretan lizentziaduna da eta Masterra Zeramikan Euskal Herriko Unibertsitatean eta Masterra Arte eta Sorkuntzan Madrilgo Complutensen.

Bere erakusketa berrienen artean honako hauetan parte hartu du: Artes de la Tierra -Lurreko Arteak kolektiboan (Guggenheim Bilbao, 2025), Espejo de agua y flores - Ur eta loreen ispilua (Montehermoso, Gasteiz, 2025), Kore (Carreras Múgica Galería-, Bilbo, 2024), Filet Space Londresen egindako erakusketa (Natalia Suárezekin batera, 2023), Batzuk Tabakaleran (Donostia, 2023), eta Salone del Mobile Milano 2023 aretoan  eta ARCO Lisboa 2024 eta 2025 azoketan (Carreras Múgica galeriarekin) eta Kata Aldama Fabren (Bilbo, 2021).

Gaur egun bere lana prozesu zeramikoan bertan oinarritzen da, gogoeta eta haragizko sorkuntza-ekintza gisa. Buztinarekin lan egitean denbora lineala bertan behera uzten duela dirudien dimentsioa sortzen da, materiarekiko elkarrekintza geldo eta ukipenezkoaren bidez kontzientzia-egoera sakonago batera gonbidatuz. Kontenplazio-esperientzia honek, non denbora elastikoa bihurtzen den, bultzatzen du nire lana. Hortik sortzen dira gauzatuak izateko dirudienez ni tresna gisa erabiltzen nauten (eta ez alderantziz)  formak.

2026ko ekainaren 23tik abuztuaren 30era

AMAIA MOLINET (Lodosa, 1988), Arte Ederretan lizentziaduna eta masterra Arte Garaikide, Teknologiko eta Performatiboan Euskal Herriko Unibertsitatean.

Artista Elkartua Azkuna Zentroa-Alhondiga Bilbaon (2023-2025). Hainbat erakunderen bekak eta sariak jaso ditu: Solomon R. Guggenheim Museum, Creative Europe eta Goethe Institut, Espainiako Kultura Ministerioa, Centro Huarte de Arte Contemporáneo, Eusko Jaurlaritza eta BilbaoArte Fundazioa.  Egonaldi artistikoak eta landa-lanak burutu ditu  Mendebaldeko Saharan, Islandian, Austrian, Errumanian, Serbian, Eslovakian, Alemanian, Eslovenian, Argentinan, Txilen, Estatu Batuetan, Frantzian, Portugalen, Espainian eta Euskal Herrian.

Bakarkako erakusketak egin ditu, besteak beste, "Tierra Quemada", Azkuna Zentroa-Alhondiga Bilbaon,  2025 eta "Mina ta Lilura", Hošek Contemporary-n, Berlin, 2025. Bere lana talde-erakusketa askotan agertu da: San Telmo Museoan (Donostia), Montehermoso Kulturunean (Vitoria-Gasteiz), Fabra i Coats Centre d'Art Contemporani (Bartzelona), Centro de Arte Complutense (Madril), MUHNAC (Lisboa), Gaep Gallery (Bukarest), Memoriaren eta Giza Eskubideen Museoa (Txileko Santiago), Wunsch Gallery (Buenos Aires) eta BAAD! Bronx Academy of Art and Dance (New York), etab.

Artista bisuala da, ikertzailea eta komisarioa, egoitza Bilbon duena. Ikerketan eta landa-lanean oinarritutako proiektu artistikoak garatzen ditu, prozesu eta ezagutza horiek materialtasun jakin batera transferitzeko. Bere praktika artistikoa argazki hedatuan oinarritzen da, lurraldearen eta identitatearen arteko harremanari helduz, betiere paisaiaren ezaugarriei maila kulturalean egotzitako izaera sinbolikoari balioa emanez.

2026ko irailaren 1etik azaroaren 2ra

MAIDER ALDASORO (Mexiko, 1992) Arte Ederretan graduatua da Euskal Herriko Unibertsitatean eta Erasmusa Norwich University of the Arts-en 2013an. Masterra da Artearen eta Sorkuntzaren Ikerkuntzan Madrileko Universidad Complutensen. Egonaldiak egin ditu Paradise Air-en, Tokion, Ertibil Bizkaia programaren barruan (esparru horren barruan bigarren saria jaso zuen), Azkuna Zentroa Bilbon eta Bilbaoarte Fundazioan. Bakarkako erakusketak egin ditu, hala nola Hiru iltze hatz baten, ANTI Liburudenda 2025, Axila, que robo sobaco 2023 Bilbaoarte Fundazioan, Flexy my Tether Art Lacunan (Londres, 2022), B.A.C.E PROJECT eta Aurrean Goxo 2021 Azkuna Zentroa/ Alhóndiga Bilbaon.

Bere praktika artistikoan jantzien sorkuntza, pertsonaien garapena, bideoa eta eskultura nahasten ditu bitarteko nagusi gisa. Baliabide hauek atmosferak sortzeko konbinatzen ditu, non gorputza, onirikoa, antzerkikoa eta ludikoa nahasten diren, sexualitatea, jolasa eta botere-harremanak bezalako gaiak ukituz.

Argibide gehiago

Rekalde aretoa

"Artistek banaka erakutsiko dituzte beren lanak Rekalde Aretoan"